×
×

مثالی برای یک فایده از صد فایده

  • کد نوشته: 1024
  • 65 بازدید
  • ۰
  • مثالی برای یک فایده از صد فایده به همراه یک حکایت : ✅🌺یکی از فواید دعا برای امام زمان ارواحنافداه این است که حضرت در حقّ دعاکننده، دعا می کنند، ✅خداوند متعال در آیه ۸۶ سوره نساء می فرمایند: وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّهٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا…(و هرگاه مورد تحیت(سلام) واقع شدید ،به بهتر یا […]

    مثالی برای یک فایده از صد فایده
  • مثالی برای یک فایده از صد فایده به همراه یک حکایت :

    ✅🌺یکی از فواید دعا برای امام زمان ارواحنافداه این است که حضرت در حقّ دعاکننده، دعا می کنند،
    ✅خداوند متعال در آیه ۸۶ سوره نساء می فرمایند:
    وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّهٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا…(و هرگاه مورد تحیت(سلام) واقع شدید ،به بهتر یا مثل آن پاسخ دهید…)؛

    در تفسیر البرهان ذیل این آیه شریفه از امام باقر و امام صادق علیهما السّلام روایت آمده است که منظور از تحیت ، سلام و کارهای نیک دیگر است.
    واضح است که دعا از بهترین انواع نیکی است.
    ✅پس اگر مومن برای مولای خود دعا کند ،مولایش هم برای او دعا می کند و دعای آن حضرت کلید خیر و داس هر شری است.

    ✅شاهد و مویّد این مدّعا روایتی است که قطب راوندی در کتاب خرایج آورده است که گفته :
    جمعی از اهل اصفهان نقل کردند که شخصی به نام عبدالرحمن ،مقیم اصفهان و شیعه بود، از او پرسیدند: چرا به امامت امام هادی علیه السّلام معتقد شدی؟ گفت: چیزی دیدم که موجب شد من اینچنین معتقد شوم؛
    ⚠️✅من مردی فقیر ولی زباندار و پر جرأت بودم، در یکی از سالها اهل اصفهان مرا با جمعی دیگر برای شکایت به دربار متوکل بردند، زمانی که در آن دربار بودیم دستوری از متوکل صادر شد که علی بن محمد بن الرضا (امام هادی) را احضار کنند.
    به یکی از حاضران گفتم: این مرد کیست که دستور احضارش داده شده؟گفت: او مردی علوی است که رافضیان معتقد به امامتش هستند.
    سپس گفت چنین میدانم که متوکل او را برای کشتن احضار می کند.
    گفتم: از اینجا نمی روم تا این مرد را ببینم چگونه شخصی است.
    آن مرد اصفهانی می گوید آنگاه او سوار بر اسب آمد و مردم از سمت راست و چپ راه در دو صف ایستاده و به او نگاه کردند.
    🌺هنگامی که او را دیدم، محبتش در دلم افتاد، شروع کردم در دل برای او دعا کردن که خداوند شرّ متوکل را از او دفع نماید، او در بین مردم جلو می آمد و به کاکل اسبش نگاه می کرد، و به چپ و راست نگاه نمی کرد، من در دل پیوسته برایش دعا می کردم.
    ⚠️هنگامی که کنارم رسید صورتش را به سویم گردانید، آنگاه فرمود: خداوند دعایت را مستجاب کند، و عمرت را طولانی نماید، و مال و فرزندت را زیاد سازد.
    از هیبت او به خود لرزیدم و در میان رفقایم افتادم، پرسیدند: چه شد؟ گفتم: خیر است و به هیچ کس چیزی نگفتم.

    ✅🌺پس از این ماجرا به اصفهان برگشتیم، خداوند به برکت دعای او راه هایی از مال بر من گشود به طوری که امروز من تنها هزار درهم در خانه دارم غیر از مالی که خارج از خانه ملک من است، و ده فرزند دارا شدم، و هفتاد و چند سال از عمرم می گذرد، من به امامت این شخص قائلم چون آنچه در دلم بود می دانست و خداوند دعایش را درباره ام مستجاب کرد.
    (کتاب خرائج باب حادی عشرفی معجزات الامام علی بن محمد الهادی علیه السّلام )

    ⚠️🌺حالا ما باید نگاه کنیم ببینیم امام هادی (علیه السّلام) چگونه دعای این مرد را پاداش داد به اینکه در حق او دعا کرد به آنچه ذکر شد.با اینکه در آن هنگام او از اهل ایمان نبود، پس آیا چگونه درباره ی حضرت صاحب الزّمان (علیه السّلام) فکر می کنی؟
    به گمانت اگر برایش دعا نمایی، او دعای خیر در حقّت نمی کند با اینکه تو از اهل ایمان هستی؟ نه ،سوگند به خدا، بلکه آن حضرت برای اهل ایمان دعا می کند ،هر چندخودشان از این جهت غافل باشند، زیرا که او ولیّ احسان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *