×
×

ارزش دعاء از نظر قرآن

  • کد نوشته: 977
  • 30 بازدید
  • ۰
  • 🌺بسْمِ الله الرّحمن الرّحیم ۱- قُلْ مٰا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبّیٖ لَوْلٰا دُعٰاؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَامًا. (سوره فرقان آیه ۷۷) ✅ای رسول ما بگو اگر دعای شما نبود، خدا به شما هیچ توجه و اعتنایی نداشت؛ در حقیقت شما آیات خدا را تکذیب کردید و به زودی به کیفر آن گرفتار خواهید شد. ⚠️✅🌺در […]

    ارزش دعاء از نظر قرآن
  • 🌺بسْمِ الله الرّحمن الرّحیم
    ۱- قُلْ مٰا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبّیٖ لَوْلٰا دُعٰاؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَامًا. (سوره فرقان آیه ۷۷)
    ✅ای رسول ما بگو اگر دعای شما نبود، خدا به شما هیچ توجه و اعتنایی نداشت؛ در حقیقت شما آیات خدا را تکذیب کردید و به زودی به کیفر آن گرفتار خواهید شد.
    ⚠️✅🌺در این آیه می فرماید اگر دعا نباشد، انسان هیچ مقام و منزلتی ندارد. مفهوم آن این است که منزلت انسان نزد خدای تعالی به دعای او بستگی دارد و ارزش هر کس به میزان اهمّیتی است که به دعا و مناجات می دهد.
    _____________________
    ۲- وَإِذا سَأَلَکَ عِبٰادیٖ عَنّیٖ فَاِنّیٖ قَرِیبٌ اُجِیبُ دَعْوَهَ الدّٰاعِ اِذٰا دَعٰانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لیٖ وَلْیُؤْمِنُوا بیٖ لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ.(سوره بقره آیه ۱۸۶)
    ✅و هنگامی که بندگان من از تو درباره من سؤ ال کنند بگو من نزدیکم،دعای دعا کننده را به هنگامی که مرا می خواند پاسخ می‏گویم، پس آنها باید دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان بیاورند تا راه یابند (و به مقصد برسند).
    ⚠️✅🌺در این آیه وعده داده است که دعا کلید رسیدن به آمال و آرزوهاست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *